Damska odzież w szafie Anny

Wpis

środa, 03 listopada 2010

Sekret prostoty w odzieży damskiej

Są projektanci mody, którzy robią ładne rzeczy, żeby zadowolić swoje klientki. I są te tacy, którzy realizują swoją wizję. Francisco Costa - dyrektor kreatywny marki Calvin Klein - potrafi połączyć jedno i drugie. Dzięki niemu marka, która w kojarzona była głównie z dżinsami i perfumami, stała się konkurencją dla luksusowych światowych domów mody, a on sam - za sprawą własnych interpretacji klasycznego stylu CK, zyskał opinię jednego z najbardziej nowatorskich projektantów.

 

Costa jest wrażliwy na minimalistyczną estetykę. Ale tam, gdzie Klein unikał skomplikowanych konstrukcyjnie technik, Francisco celebruje architektoniczny styl. Jest wierny zasadzie: ubieraj się prosto i seksownie! W jego kolekcjach nie ma ozdób, cekinów ani skomplikowanych wzorów. Są za to ponadczasowe rzeczy, które wyglądają niebanalnie, a jednocześnie są banalnie łatwe do noszenia i kobieta czuje się w nich komfortowo. Uwielbia eksperymentować z liniami i cięciami. Jego ubrania mają często futurystyczne fasony. Zakładki w sukienkach są poskładane niczym origami. Płaszcze mają geometryczne rękawy i celowo za duże kołnierze. Wszystko jest proste, eleganckie i zmysłowe.

Możesz wyglądać seksownie, nie odsłaniając zbyt wiele – mówi Francisco Costa. Jego rady dotyczące odzieży damskiej? Wybieraj odcienie trochę jaśniejsze lub ciemniejsze od koloru Twojej karnacji, a nie takie, które są idealnie dopasowane. Dzięki temu uzyskasz kontrast i uwypuklisz kolor odzieży. Większość cielistych kolorów wpada w tonację beżową lub różową. Jeśli dobrze wyglądasz w brązach, wybierz odcień beżowy. Jeśli jest ci dobrze w czerwieni – z powodzeniem możesz założyć coś różowego. Jeśli boisz się, że zlejesz się z kolorem, noś go daleko od twarzy, czyli np. kup spódnicę w kolorze „no color”, a gdy włożysz szarą, białą lub cielistą bluzkę albo sukienkę, zawiąż wokół szyi apaszkę w kontrastującym kolorze. Dobieraj dodatki w neutralnych i stonowanych barwach. Szukaj ubrań, które mają wyraźną formę

 

Calvin Klein zaczynał od sklepiku z płaszczami w Nowym Jorku, a w ciągu czterdziestu lat stworzył imperium, wprowadzając na rynek dżinsy, perfumy, bieliznę, a nawet meble i pościel. Stał się sławny dzięki wylansowaniu bokserek dla kobiet, perfumom i rozerotyzowanym reklamom dżinsów.

Szczegóły wpisu

Tagi:
Kategoria:
Autor(ka):
czarnyaniolek
Czas publikacji:
środa, 03 listopada 2010 00:23

Polecane wpisy